ŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY SPOLOČNOSTI YOURSPORT, S.R.O.
(VERZIA 1, PLATNÁ OD 1.10.2024)
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
(a) Spoločnosť yoursport, s.r.o. so sídlom Ľubochnianska 9, Bratislava - mestská časť Nové Mesto 831 04, identifikačné číslo 50 049 194, zapísaná v obchodnom registru Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo 107262/B, e-mail: objednavky@yoursport.sk, telefón: + 421 940 603 366 (Predávajúci) prevádzkuje internetový portál dostupný na adrese https://www.yourclub.sk ponúka na predaj funkčné vybavenie a oblečenie (Portál).
(b) Klient je osoba, ktorá si zakúpi niektorý z tovarov ponúkaných prostredníctvom portálu alebo si vytvorí používateľský účet na portáli, pričom klientom môže byť fyzická alebo právnická osoba (Klient).
(c) Tieto VOP sa vzťahujú na Klientov, ktorí využívajú funkcie Portálu.
(d) Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Klientom vzniká uzatvorením kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Klientom (Zmluva). Súčasťou Zmluvy sú tieto VOP vydané podľa § 588 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (Občiansky zákonník).
2. PORTÁL A POUŽÍVATEĽSKÉ KONTO
(a) Ak to rozhranie Portálu umožňuje, Klient je oprávnený vytvoriť si na Portáli bezplatne svoje používateľský účet (Používateľský účet), ktoré mu uľahčí používanie Portálu. Vytvorenie Používateľského účtu nie je podmienkou nákupu tovaru na Portáli. Ak si Klient na Portáli vytvorí Používateľský účet, je povinný správne a pravdivo uviesť všetky požadované údaje a Predávajúci takto poskytnuté údaje považuje za aktuálne a správne.
(b) Používateľský účet bude zabezpečený používateľským menom a heslom. Klient je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup k svojmu Používateľskému účtu a nesmie umožniť tretím stranám používať Používateľský účet.
(c) Klient sa zaväzuje udržiavať svoje údaje uvedené vo svojom Používateľskom účte aktuálne a presné a bez zbytočného odkladu oznámiť predávajúcemu zmenu svojich údajov alebo aktualizovať zmenené údaje. V prípade nesplnenia tejto povinnosti Klient zodpovedá za škodu, ktorá vznikne Predávajúcemu.
(d) Klient berie na vedomie, že Portál, resp. Používateľský účet, nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán, ktoré pre Predávajúceho zabezpečujú prevádzku Portálu alebo iných súvisiacich služieb.
(e) Predávajúci je oprávnený zrušiť Používateľský účet Klienta, ak Klient nepoužíva svoje Používateľský účet dlhšie ako 3 roky alebo v prípade, že Klient závažným spôsobom porušuje Zmluvu alebo tieto VOP.
3. UZAVRETIE ZMLUVY
(a) Portál obsahuje informácie o tovare, ktorý si Klient môže zakúpiť prostredníctvom Portálu od Predávajúceho. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť Predávajúceho uzavrieť Zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
(b) Všetky ponuky tovaru uvedené na portáli majú len informatívny charakter a Predávajúci nepredkladá návrh na uzavretie Zmluvy a nie je povinný uzavrieť Zmluvu s klientom týkajúcu sa príslušného tovaru. Ustanovenia § 43a ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužijú.
(c) Objednávku je možné uzavrieť prostredníctvom portálu len na základe riadne vyplneného formulára na portáli (Formulár) a jeho akceptácie Predávajúcim. Pred odoslaním Formulára je Klientovi umožnené skontrolovať a zmeniť údaje zadané vo Formulári, a to aj s ohľadom na možnosť zistenia a opravy chýb vyplývajúcich z údajov zadaných vo Formulári. Klient odošle Formulár Predávajúcemu kliknutím na príslušné tlačidlo na Portáli. Predávajúci považuje údaje uvedené vo Formulári za správne. Predávajúci bezodkladne po prijatí Formulára potvrdí jeho prijatie Klientovi e-mailovou správou na Klientom uvedenú e-mailovú adresu (E-mailová adresa). Zmluva je tak uzatvorená a nadobúda účinnosť okamihom, keď Klient obdrží potvrdenie o prijatí Formulára Predávajúcim na E-mailovú adresu.
(d) Na potvrdenie zašle Predávajúci Klientovi faktúru - daňový doklad a prípadne ďalšie príslušné alebo súvisiace dokumenty.
(e) V prípade zjavnej technickej chyby na strane Predávajúceho pri uvádzaní ceny tovaru na Portáli nie je Predávajúci povinný dodať tovar Klientovi za túto zjavne nesprávnu cenu, a to ani v prípade, že Klientovi bolo zaslané potvrdenie o prijatí Formulára.
(f) Vyplnením Formulára Klient súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzatváraní Zmluvy.
4. CENA ZA TOVAR A PLATOBNÉ PODMIENKY
(a) Pri uzavretí Zmluvy je Klient povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za tovar vrátane súvisiacich nákladov na balenie a prípadné dodanie tovaru (ďalej len "Kúpna cena"). Výška Kúpnej ceny za príslušný Tovar je uvedená v cenníku zverejnenom na Portáli a/alebo pre príslušný Tovar. Tým nie je dotknuté právo Predávajúceho podľa vlastného uváženia predávať Tovar za nižšie ceny alebo ho poskytovať bezplatne.
(b) Kúpnu cenu môžete zaplatiť týmito spôsobmi:
(i) prevodom na bankový účet predávajúceho číslo 4034546034/7500, IBAN SK56 7500 0000 0040 3453 6034 vedený v ČSOB;
(ii) dobierka pri prevzatí tovaru; alebo
(iii) kartou online prostredníctvom platobnej brány GOpay - akceptujeme tieto platobné karty: MasterCard, EuroCard, Maestro, VISA a Visa Electron.
(c) Kúpna cena je splatná:
(i) v prípade bezhotovostného prevodu na bankový účet predávajúceho do 5 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy;
(ii) v prípade platby v hotovosti alebo kreditnou kartou pri prevzatí tovaru; alebo
(iii) okamžite po presmerovaní na platobnú bránu GOpay.
(d) Ak je Klient podnikateľom a kúpa tovaru je oslobodená od dane alebo iných odvodov z dôvodu určitého postavenia alebo statusu Klienta a Klient následne takéto postavenie alebo status stratí, alebo sa ukáže, že ho v čase uzavretia Zmluvy nemal, alebo z iného dôvodu na strane Klienta bude Predávajúcemu vyrubená daň alebo iný odvod príslušným orgánom, je Klient povinný zaplatiť Predávajúcemu sumu vo výške takto vyrubenej dane alebo odvodu.
5. DODANIE TOVARU A PRECHOD VLASTNÍCKEHO PRÁVA A NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
(a) Spôsob a miesto dodania tovaru si Klient zvolí v rámci procesu objednávania na portáli.
(b) Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu prepravy a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke a v potvrdení objednávky Predávajúcim. V prípade, že je spôsob doručenia dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Klienta, znáša Klient riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom doručenia a odovzdania tovaru.
(c) Ak je Predávajúci podľa Zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené zákazníkom v objednávke, zákazník je povinný prevziať tovar pri jeho dodaní. V prípade, že z dôvodov na strane Klienta je potrebné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je Klient povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
(d) Pri prevzatí tovaru od dopravcu je objednávateľ povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade zjavného porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky, Klient nesmie zásielku od dopravcu prevziať.
(e) Klient nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením kúpnej ceny, ale najprv prevzatím tovaru. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Klienta prevzatím tovaru.
6. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A VRÁTENIE TOVARU
Odstúpenie Klienta od Zmluvy a vrátenie Kúpnej ceny
Klient, ktorý je fyzickou osobou a pri uzatváraní a plnení Zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, je spotrebiteľom (Spotrebiteľ).
Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru zaslaním písomného odstúpenia od Zmluvy na adresu sídla predávajúceho alebo na e-mailovú adresu predávajúceho (spotrebiteľ môže (ale nie je povinný) použiť na tento účel vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy uvedený v prílohe týchto VOP). Na dodržanie štrnásťdňovej lehoty postačuje, ak je odstúpenie od Zmluvy odoslané aspoň pred uplynutím tejto lehoty.
Prijatie písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy Spotrebiteľovi bezodkladne potvrdí Predávajúci na E-mailovú adresu. V takom prípade Predávajúci zaplatí Spotrebiteľovi Kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia Spotrebiteľa od Zmluvy rovnakým spôsobom, akým Predávajúci prijal Kúpnu cenu od Spotrebiteľa, alebo iným spôsobom, ak s tým Spotrebiteľ súhlasí a nevzniknú mu ďalšie náklady. Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi Kúpnu cenu, kým mu tovar nie je doručený alebo kým Predávajúci nedostane od Spotrebiteľa potvrdenie o odoslaní tovaru Predávajúcemu.
Ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci uhradí spotrebiteľovi náklady na doručenie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu doručenia.
Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar predávajúcemu nepoškodený, nenosený a neznečistený a pokiaľ možno v pôvodnom obale. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať nárok na náhradu škody na tovare s nárokom spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, ak bol tovar upravený na jeho žiadosť alebo pre jeho osobu.
Náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu znáša spotrebiteľ.
V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy v súlade s týmito VOP, Zmluva sa zrušuje od začiatku.
(i) Klient, ktorý nie je spotrebiteľom, nemá právo odstúpiť od Zmluvy, pokiaľ takýto zákaz nie je v rozpore s kogentnými ustanoveniami zákona.
6.2 Odstúpenie predávajúceho
(a) Predávajúci má možnosť odstúpiť od Zmluvy, ak Klient nezaplatí Kúpnu cenu riadne a včas.
(b) Predávajúci môže od Zmluvy odstúpiť aj v prípade, ak sú zásoby predmetného tovaru vypredané alebo ak výrobca tovaru už tovar nedodáva na trh.
(c) Odstúpenie od Zmluvy bude vždy písomné a bude zaslané na e-mailovú adresu Klienta. Ak Predávajúci odstúpi od Zmluvy po zaplatení Kúpnej ceny Klientom, Predávajúci vráti Kúpnu cenu Klientovi bez zbytočného odkladu prevodom na bankový účet Klienta alebo iným dohodnutým spôsobom.
7. NÁROKY A PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
(a) Ak zákazník uzavrel Zmluvu ako spotrebiteľ, môže uplatniť svoje práva z vadného plnenia do dvadsiatich štyroch mesiacov odo dňa prevzatia tovaru. V ostatných prípadoch môže Klient uplatniť svoje práva z vadného plnenia do dvanástich mesiacov odo dňa prevzatia tovaru.
(b) Spotrebiteľ môže uplatniť práva z vadného plnenia zaslaním reklamácie listom na adresu sídla Predávajúceho alebo elektronicky na e-mailovú adresu Predávajúceho alebo osobne v sídle Predávajúceho. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih doručenia reklamácie ktoroukoľvek z vyššie uvedených možných foriem. O reklamácii bude rozhodnuté bezodkladne, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný podľa druhu tovaru potrebný na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady sa vybaví do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote.
(c) Reklamácia musí obsahovať aspoň popis vady a požadovaný spôsob vybavenia reklamácie. Požadovaným spôsobom vybavenia reklamácie môže byť výmena za nový tovar, oprava tovaru alebo primeraná zľava z kúpnej ceny. Ak sa vada nedá odstrániť a tovar sa pre ňu nedá riadne užívať, môže spotrebiteľ odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
(d) Klient, ktorý nie je spotrebiteľom, má v súvislosti s chybným plnením práva podľa platných právnych predpisov.
(e) Reklamácie nie je možné podávať na tovar a funkcie portálu, ktoré sú/boli poskytované bezplatne.
8. OCHRANA ÚDAJOV
Klient berie na vedomie, že Predávajúci spracúva jeho osobné údaje na účely predaja tovaru a prevádzky Portálu v súlade s právnymi predpismi týkajúcimi sa spracúvania a ochrany osobných údajov, najmä, nie však výlučne, s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (GDPR), zákonom č. 18/2018 Z. z, o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov, a akýkoľvek súdny alebo správny výklad právnych predpisov týkajúcich sa spracúvania a ochrany osobných údajov, akékoľvek usmernenia, kódexy správania alebo schválené certifikačné mechanizmy vydané Úradom na ochranu osobných údajov. Podrobnosti o spracúvaní osobných údajov Klienta Predávajúcim sú uvedené na https://yourclub.sk/gdpr.
9. UKONČENIE ZMLUVY
(a) Ak nie je v Zmluve alebo v týchto VOP výslovne uvedené inak, žiadna zo zmluvných strán nie je oprávnená jednostranne ukončiť Zmluvu (napr. odstúpením od Zmluvy, výpoveďou a pod.), pokiaľ by takýto zákaz nebol v rozpore s kogentnými ustanoveniami zákona.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
(a) Predávajúci nezodpovedá za žiadne chyby v obsahu alebo vzhľade obsahu, ktorý Klient odoslal alebo zverejnil na Portáli. Predávajúci nezodpovedá za úplnosť, presnosť, pravdivosť obsahu zverejneného na Portáli ani za akékoľvek porušenie osobnostných práv alebo práv duševného vlastníctva Klienta prostredníctvom Portálu.
(b) Zmluva vrátane týchto VOP je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a na základe písomnej žiadosti bude zaslaná na e-mailovú adresu Klienta.
(c) Zmluvu je možné uzavrieť len v slovenskom jazyku.
(d) V prípade, že niektoré ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, zostávajúce ustanovenia týchto VOP a Zmluvy zostávajú platné a účinné. Zmluvné strany nahradia neplatné alebo neúčinné ustanovenie iným ustanovením, ktoré je platné a účinné a ktoré svojím obsahom a zámerom najlepšie zodpovedá obsahu a zámeru pôvodného ustanovenia.
(e) Zmluva vrátane týchto VOP a všetky práva Klienta a Predávajúceho vyplývajúce zo Zmluvy alebo v súvislosti s ňou alebo jej ukončením sa riadia právnym poriadkom Českej republiky.
(f) Akékoľvek spory vyplývajúce zo Zmluvy, v súvislosti s ňou alebo v súvislosti s jej ukončením budú riešiť vecne a miestne príslušné súdy Slovenskej republiky.
(g) V prípade, že medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom vznikne z uzatvorenej Zmluvy spotrebiteľský spor, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, je Spotrebiteľ oprávnený podať návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (webová stránka: www.soi.sk). V takomto prípade môže Spotrebiteľ využiť aj platformu pre riešenie sporov online zriadenú Európskou komisiou na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
(h) Predávajúci je oprávnený meniť VOP, pričom o zmenách vopred informuje Klienta zverejnením zmien na Portáli s dátumom účinnosti vyznačených zmien. Nadobudnutím účinnosti nových VOP strácajú pôvodné VOP platnosť.
(i) Ak nie je v Zmluve stanovené inak, žiadna zo zmluvných strán nie je oprávnená započítať akékoľvek svoje pohľadávky voči druhej zmluvnej strane (bez ohľadu na to, či sú splatné alebo nie) proti akejkoľvek pohľadávke druhej zmluvnej strany (bez ohľadu na to, či je splatná alebo nie) bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany.
(j) Ak nie je výslovne uvedené inak, každá zmluvná strana znáša všetky náklady a výdavky, ktoré jej vzniknú v súvislosti s uzatvorením a plnením Zmluvy.
(k) Všetky práva k portálu predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu vrátane rozloženia stránky, fotografií, filmov, grafiky, ochranných známok, log a iného obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať portál alebo jeho časť bez súhlasu predávajúceho.
(l) Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vyplývajúce zo zásahov tretích strán do portálu alebo jeho používania v rozpore s jeho určením. Pri používaní Portálu nesmie Klient používať žiadne postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť zasahovať do softvéru alebo iných komponentov, ktoré tvoria Portál, alebo ich neoprávnene používať a používať Portál alebo jeho časti alebo softvér spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho účelom alebo určením.
(m) Ak Predávajúci dojednal so Zákazníkom Zmluvu s individuálne dohodnutými podmienkami, tieto VOP sa uplatňujú v rozsahu, v akom neodporujú tomuto zmluvnému dojednaniu.
PRÍLOHA
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Odstúpenie od zmluvy
Adresát:
yoursport, s.r.o.
Ľubochnianska 9, Bratislava - mestská časť Nové Mesto 831 04
identifikačné číslo 50 049 194
zapísaná v obchodnom registru Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo 107262/B
Týmto oznamujem, že odstupujem od kúpnej zmluvy na tovar uvedený nižšie:
Objednávacie číslo: ________
Dátum objednania: ________
Meno a priezvisko: ________
Adresa: ________
Dátum: ________
Podpis: ________
_(1).png)